Avbryt

Referat

Referat: P03 Tomelilla IF - P03 IFK Klagshamn

Hej
Blev tid för en härlig eftermiddagsmatch i lördags mot redan klara gruppettan IFK Klagshamn.
Inför vår match igår så hade de öst in 32 mål på 5 matcher och endast släppt in 7 mål. Första mötet mot Klagshamn slutade med hela 13-1 i baken. Vi visste att det väntade tuff match.

Taktiksnacket handlar mkt om upprepning som vi trycker på och att vi pratar samma saker oavsett vem vi möter för att vi skall finna en trygghet, här fanns en orolighet i truppen för att vi skulle möta långa o starka spelare som är fysikt starkare i allt. Vi gjöt mod in i killarna och att tillsammans så fixar vi det.

Matchen drog igång och man såg att taktiksnacket hade gått in på killarna, deras stora killar blev nerplockade direkt efter de hade tagit emot passen, skulle de lyckas komma förbi vår första tiffare så kom nästa randiga spelare o klapp bollen.
Dem blev bra pressade på vår planhalva, så när de ville slå tidigare avgörande passningar bakom vår backlinje så ställde vi dem i offside. I med att killarna kände att de var med i matchen så började vi även ta härliga intiativ med eller utan boll.
Vi fick mötande forward, djupledslöpande yttermittfältare, ytterbackar som flyttade med upp i banan. Vi hade mycket bra chanser till att göra minst 3 mål i första halvlek. Bollen ligger i målområdet men den vill helt enkelt inte in, ribbträff och skott strax ovanför från vår sida.
I den 28 minuten så tar deras fysik ut sin rätt, tungt skott från 20 meter som inte vår målis lycka hålla.

Halvtid, snackar o berömmer killarna för mycket bra genomförd 1:a halvlek, fortsätt spela som första halvlek är vårt budskap.

Andra drar igång, 5 minuter in kommer ytterligare en mörsare från ders sida rätt upp i nättaket, 0-2. Bara kör på mannas det från vår sida.
2.a halvlek är precis som den första, vi har kanonläge att trycka dit den men bolluslingen var inte vår vån, den vågra gå över mållinjen. Vi flyttar fram pressen, stressar dem tidigare samtidigt blir vi sårbara bakom vår backlinje, 0-3 är ytterligare en boll bakom vår backlinje som vi lyckades så många gånger förr avvärja efter härliga uppoffringar eller fantastiska räddningar.
Vi lyckas reducera till 1-3 efter ett litet solonummer, vi har kanonläge till 2-3 också, Innermitt kommer med bollen som skall spela på djupet till en frispringande forward för att få till ett friläge mot deras målis, tyvärr får deras sisteman en fot på bollen och sätter en boll bakom backlinjen som deras forward springer ifrån och gör 1-4.

Klara målchanser över matchen vann vi, deras fysik hade en avgörande roll idag.
Surt sa räven att det blir så stora siffror, tyvärr speglar det inte matchbilden.

Dan Håkansson som gick som linjeviftare på andra sidan och hade hade de alla tillresta föräldrarna bakom sig hade frågat Dan om vi hade samma lag som senast, och där har ni svaret killar!!!
Ni börjar förstå vad fotboll handlar om!!
Lagarbete och tillsammans kan ni flytta berg!!

Efteråt led man med killarna med tanke på resultatet, men precis som vi sa till er efter matchen. Vi var väldigt stolta över er hur ni tog er an och genomförde denna matchen.
En sak är säker, kör ert hårda jobb på träningen så blir Tomelilla IFs P03/04 ett lag som man aldrig kan räkna bort!!

Än en gång, hatten av

//Ledarna